Віртуальне засідання РМО вчителів хімії та біології

Made with Padlet

4 коментарі:

  1. З досвіду роботи
    Усіма можливими засобами потрібно запалювати в дітях гаряче прагнення до знань і навчання.
    Я.А. Коменський
    Одним із способів активізації пізнавальної діяльності учнів є створення на навчальних заняттях ігрових ситуацій. . Перевагу надаю таким прийомам як гра з кубиком, «кольорова стрічка», «дерево знань», «хімічні перегони», «вилучи зайве», «хімічне доміно», «хімічне лото».
    Сучасні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) та медіаосвіта відіграють значну роль у формуванні ціннісних орієнтацій школярів та розвиткові обдарованості Використовую ІКТ та мультимедіа:
    - Як демонстрація під час пояснення нового матеріалу;
    - виконання віртуальних лабораторних та практичних робіт;
    - перевірка та закріплення знань учнів.
    ІКТ мають ряд переваг: забезпечується доступ до інформації, підвищується ефективність та мотивація навчання, з’являються нові шляхи подання інформації, які полегшують її розуміння, роблять учнів більш впевненими та здатними вирішувати проблеми самотужки.
    Найчастіше використовую тестову перевірку знань, яка спрямована на те, щоб виявити досягнення і вади учнів у навчальному процесі. За допомогою тестових завдань встановлюю зворотній зв’язок між учителем і учнем, змушую учнів старанно готуватися до уроку. Систематичне тренування учнів у розв’язанні тестових завдань сприяє мотивації навчання, покращує рівень успішності, стимулює самостійність школярів, підвищує інтерес до вивчення хімії.
    Для того щоб навчити учнів виконувати тести будь-якого виду, практикую тестові завдання різних типів на різних етапах уроку. З метою уникнення одноманітності проводжу цю роботу в різних формах. Серед тестів відкритої форми перевагу надаю роботі з файлами, робота з пальцями долоні, тест-есе, розв’язанню кросвордів тощо.
    Широко використовую тести закритої форми: «експрес-тест», «вірю – не вірю», перфокарти, «слайд – шоу» тощо.
    На уроках практикую тестування за персональним комп’ютером. Для цього використовую програмові засоби навчання «Хімія, 9», «Віртуальна хімічна лабораторія» та інші Застосування на уроці комп'ютерних тестів і діагностичних комплексів дозволяє за короткий час отримати об'єктивну картину рівня засвоєння учнями матеріалу, що вивчається, і своєчасно його скорегувати.

    ВідповістиВидалити
  2. Єрмоліна Світлана.
    Сьогодні перед вчителем встає проблема не тільки «чому учити», але і «як учити», тобто проблема організації ефективних форм навчальної діяльності сучасних школярів.
    Хімія займає особливе місце серед шкільних дисциплін. Як навчальний предмет вона формує їх світоглядну позицію і життєві переконання, дає можливість експериментувати, висувати і доводити наукові гіпотези та робити власні висновки. Звичайно все це буде можливим лише в тому випадку, якщо в учнів у процесі навчання буде сформований інтерес до знань, інтерес до предмету. Це все велика праця вчителів, що вимагає великої напруги.Тому необхідно виховувати у дітей силу волі, уміння долати труднощі та закласти відповідальне ставлення до своїх обов'язків,що стануть в нагоді їм в майбутньому. Ще К.Д.Ушинський писав: «...вчення, позбавлене всякого інтересу і узяте тільки силою примушення .... вбиває в учневі бажання до навчання, без якого він далеко не піде.» От чому своєю головною задачею я вважаю не просто озброїти моїх учнів певною сумою хімічних знань, а сформувати у них таке емоційне відношення до цих знань, яке надалі забезпечить їх активне сприйняття і засвоєння, тобто сформувати життєві компетентності засобами хімії як навчального предмет. Тому своєю головною задачею я вважаю не просто озброїти моїх учнів певною кількістю хімічних знань, а сформувати у них таке емоційне відношення до цих знань, залучення учнів до методів наукового дослідження і експерименту з метою розкриття і розвитку їх індивідуальних можливостей і здібностей яке надалі забезпечить їх активне сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

    ВідповістиВидалити
  3. Дійсно, одним із ефективних засобів роботи з обдарованими дітьми, формування в них навичок самостійного мислення, є олімпіади з навчальних дисциплін. Але залучити дитину ( творчу особистість) до поглибленних занять дуже складно. Тому ми, повинні рухатись уперед разом з ними, шукаючи різноманісні методи, сучасні технології та інше.

    ВідповістиВидалити
  4. Як зацікавити учнів до вивчення природничих дисциплін?Кожний вчитель шукає індивідуальні методи в роботі. Я вважаю,що саме практичне спрямування процесу навчання викликає інтерес до пізнання природи,розвиває навички дослідницької діяльності та самонавчання.

    ВідповістиВидалити